Logbord > Tanácsadás

Tanácsadás

A kis és nagykereskedelmi vállalkozások eredményességének egyik sarokköve a készletgazdálkodás, amelynek talán legfontosabb feladata, hogy a beszerzett, de még el nem adott készleteket minimalizálja a cég.

Válság idején ez különösen fontos, hiszen az elfekvö-, vagy nagy mennyiségü lassan mozgó készlet holt tökeáll benne a vállalkozó pénze, ami nem termel nyereséget számára.

Optimalizáljuk készleteinket!

 

Viszont éppen válság idején nem működnek a korábban kialakított rutinok. A mindaddig közel egyenletes vagy szabályosan változó kereskedelmi volumenekben drasztikus emelkedések és csökkenések jönnek, sokkal nagyobbak lesznek a kilengések az ellátási láncban. Az első reakció általában az, hogy mindenki máshol – lehetőleg a beszállítójánál – akarja tartani a készleteit, hogy ne az ő könyveit terheljék a tételek. Ám ezt sem lehet a végletekig vinni, mert a nagyon alacsony készletek a rugalmasságot, a vásárlói kereslet kielégítésének képességét veszélyeztetik.

 

Mit tehet az a vállalkozás, amelyik szeretne ezen túllépni?

 

A hatékony stratégia az lehet, ha nem akar mindent egyszerre megoldani, hanem csak egy szűkebb területre fókuszál, mint például a hatékony készletgazdálkodás. A készletekre is érvényes az üzleti életben mindenhol felbukkanó 20–80-as szabály: jelen esetben arra utal, hogy a készletezett árucikkek 20 százaléka adja a teljes készlet értékének 80 százalékát. Ha ezeket az árukat külön kezelve, speciális szabályokat alkalmazunk rájuk, a korábbinál jóval hatékonyabb szinten lehet megállapítani a szükséges készletek nagyságát.

A több kereskedelmi bázissal rendelkező vállalatoknál nemcsak a lokális optimalizációból származik előny: még többet lehet nyerni, ha a teljes cég szintjén rakják rendbe a folyamatokat.

 

De Ön meg tudja határozni azokat a cikkelemeket, amelyek döntő módon megtöltik a raktárát, és finanszírozási igényeikkel lekötik a pénzügyi eszközeit?

 

Az igények és lehetőségek összehangolása nem mehet egy vállalkozás szintjén egységes informatikai háttér nélkül.

A mai kereskedelmi vállalkozások néhány 100 áruféleségtől akár a több 10.000 áruféleséget forgalmazhatnak, vagy legalábbis készletezhetnek. Ennek a nagyszámú áruféleségnek a „sorsát” már nem lehet csak tapasztalati úton irányítani, ehhez jól müködő informatikai rendszereket célszerű alkalmazni.

separator

Miért e-ERP kereskedelmi rendszert használjon?